Handel elektroniczny – jak odnieść sukces?

W związku z tym, że ostatnio pisałem o e-commerce w Polsce tym razem postanowiłem napisać jak wygląda sytuacja w przypadku prób założenia biznesu internetowego. Jak już zdążyłem wspomnieć, e-commerce rozwija się w Polsce bardzo szybko, a my jesteśmy na trzecim miejscu w Europie (zaraz po Niemcach i Brytyjczykach) pod względem częstotliwości robienia zakupów w internecie. ecommerce2Te imponujące i wysokie liczby przyciągają wszystkich chętnych do otwierania nowych sklepów, które pojawiają się jak grzyby po deszczu. Niestety okazuje się, że tak samo szybko znikają dzięki czemu rotacja na rynku e-commerce jest gigantyczna! Dlaczego? Już wszystko tłumaczę. Obecnie założenie sklepu internetowego jest bardzo proste jednak jakość usługi (o czym także niedawno pisałem na blogu) to rzecz najważniejsza. Chcąc otworzyć sklep internetowy mamy na celu zaoszczędzenie gotówki wynajmu i opłat za lokal. Oczywiście to bardzo ważne i dzięki temu wiele osób, których nie stać na wynajęcie lokalu ma możliwość otworzenia własnego sklepu… w sieci. Jednak w przypadku osób, które nadto oszczędzają, biznes internetowy to gwóźdź do trumny. Najbardziej istotne aspekty sklepu internetowego? Według mnie są dwie:

  • Czytelna i dobrze działająca strona internetowa, która nie zniechęci do odwiedzania i zakupów!
  • Miła i sprawna obsługa klienta w postaci maila, telefonu oraz czatu internetowego.
  • Szybka i tania wysyłka zamówionych produktów.

Pozostałe elementy e-commerce dzięki którym sklep nie padnie to oczywiście takie same zasady jak w przypadku sklepów stacjonarnych. Myślę, że e-commerce to wspaniała alternatywa dla osób, które chcą zainwestować maksymalnie mało pieniędzy w swój biznes, a chcą zarobić. Należy jedynie pamiętać, że aby zarobić należy dbać o JAKOŚĆ.

Źródło ikony wpisu: pedemonts.com.au