Aktywność fizyczna w pracy

Jeden z moich ulubionych tematów ostatnio to aktywność w biurze :]. Chyba każdy zauważył wszech obecnie panującą modę na wszystko co zdrowe – od pożywienia przez aktywność fizyczną. Sam również uległem tej modzie i muszę przyznać, że wcale nie czuję się winny. O ile nie przepadam za szybko zmieniającymi się trendami i staram się ich unikać o tyle zdrowy rozsądek podpowiada mi, że warto ulec nowej modzie na bycie fit bo głównie chodzi tu o zdrowie :].

  • No właśnie, jak można być fit spędzając aż ¼ życia w biurowcu w pracy? Okazuje się, że przeciętny Polak spędza aż tyle czasu w pracy. Niestety zdecydowana większość pracowników pracuje na… siedząco, a to jest dla nas zabójcze! Eksperci donoszą, że siedzący tryb pracy jest równie szkodliwy co palenie papierosów. Szokujące prawda?! Wiecie, że aż połowa Polaków, którzy skończyli 50 lat jest zagrożona otyłością. Smutne jest to, że jeszcze sporo osób bagatelizuje ten problem, a to prowadzi do poważnych chorób. Dlatego właśnie postanowiłem zająć się tym jak poprawić swoją aktywność fizyczną w pracy. Zapraszam do lektury.
  • Aktywność fizyczna większości kojarzy się z godzinami na siłowni. Oczywiście to bzdura bo nie o takiej aktywności chcemy mówić. Pamiętajcie, że nie zależy nam na tym aby dostać medal na olimpiadzie, a o to by wspomóc siedzący tryb życia/pracy.
  • Zatem co możemy uznać za dobrą aktywność fizyczną? Wystarczy, że codziennie będziecie spacerować. Spacery po 15 minut będą zbawienne dla organizmu, zatem jeżeli jeździcie samochodem do pracy warto zatrzymać się wcześniej i do pracy pójść na piechotę.

Inne sposoby na wprowadzenie aktywności fizycznej w zapracowany grafik? Już niebawem na blogu :].

Źródło zdjęć: bs757.com