Artykuły biurowe: Dlaczego zawsze warto mieć je w zapasie?

Z prowadzeniem biura jest trochę jak z prowadzeniem baru. Braki w zaopatrzeniu w najmniej oczekiwanym momencie mogą się okazać katastrofalne w skutkach.

Artykuły biurowe zawsze warto mieć w odpowiednim zapasie. Za przykład niech posłuży tu autentyczna historia, jaka przydarzyła się pewnego razu mojemu znajomemu. W jego firmie skończył się tusz w drukarce w momencie, gdy musiał wydrukować blisko stustronicowy dokument i to w trzech egzemplarzach. Były już późne godziny popołudniowe, a on potrzebował tego na rano. Okazało się, że w biurze nie miał tonera na wymianę, gdyż jak stwierdził,  koło firmy znajdował się punkt xero i nie było sensu robić zakupów na zapas. Pech chciał, że było to w pobliżu miasteczka akademickiego, jak na złość w samym środku sesji… Od tamtej pory listę zakupów do biura sprawdza trzy razy 🙂

Sam, osobiście, zawsze starałem się dbać o to, by w moim biurze nigdy nie zabrakło niezbędnych artykułów biurowych. I nie chodzi tu tylko o wspomniane już tonery o drukarki, ale także o ryzy papieru, a nawet o spinacze, czy zszywki. Na bieżąco kontroluję stan zapasów i gdy dane artykuły są na wykończeniu uzupełniam ich liczbę. Wiadomo, nawet w hurtowniach zdarzają się problemy z asortymentem i czasem zdarza się, że nie mają na stanie tego, co akurat chcę kupić.

Zakupy najczęściej robię w Makro, a to ze względu na szeroki asortyment. Wiadomo, do firmy kupuję nie tylko typowe artykuły biurowe, ale też kawę, czy cukier. Ostatnio spodobały mi się jednak zakupy przez Internet. W sieci można znaleźć strony, na których sprzęt do biura można kupić w dużych ilościach od producenta, bez pośredników, a zamówiony towar trafia bezpośrednio pod wskazany pod ans adres.