Biurowy partner – kto to taki?

Biurowy partner to stosunkowo nowe pojęcie, które pojawiło się w Wielkiej Brytanii. Kim jest biurowy partner i jaka jest jego rola?

r czyli inaczej ‚work spouse’ to kolega/koleżanka z pracy, z którym łączą nas bliskie relacje. Z biurowym partnerem, który zazwyczaj jest odmiennej płci, spędzamy dużo czasu i dzielimy się ważnymi momentami w życiu. Z biurowym partnerem łączy nas emocjonalna więź. Dzielimy się z nią swoimi spostrzeżeniami, opowiadamy o rodzinie i najbliższych, żalimy się i jednocześnie pracujemy. Wspomagamy się w chwilach kryzysu i jemy wspólne posiłki. Biurowy partner to taki ‚roboczy mąż/żona’ i jak się okazuje może stwarzać zagrożenie!

  • Badania pokazują, że aż 34% badanych twierdzi, że biurowy mąż/żona może być zagrożeniem dla związku, a aż 11% przyznaje, że nawiązanie romansu to tylko kwestia czasu. Zatem czy warto mieć biurowego partnera?
  • Nie ma złotej rady i nie ma jednej odpowiedzi na to pytanie. Okazuje się, że aż 20% pracowników w Wielkiej Brytanii ma biurowego partnera, prawie 30% chciałoby taką osobę mieć, a ponad 70% uważa, że większość pracowników ma taką osobę ale nie są tego świadomi! Jak pokazują wyniki badań niezależnie od tego czy opłaca się mieć partnera biurowego i tak (raczej) będziemy go mieli. Warto pamiętać, że taki ‚pracowy przyjaciel’ to wiele korzyści. On nas nie tylko wspiera i pomaga ale również daje dobre rady, dzieli się z nami swoimi przemyśleniami, pomaga w karierze, przyczynia się do podniesienia poziomu zadowolenia z pracy i po prostu jest dobrym towarzyszem – przyjacielem.

Źródło zdjęć: hrbudapest.blog.hu