Co wywołuje stres w pracy?

Praca nie zawsze i nie dla każdego należy do przyjemności. Wielu pracowników uważa pracę za czynnik mocno stresogenny. Niestety może to prowadzić do trudnych sytuacji nawet w życiu prywatnym! Co uważamy za najbardziej stresujące?

  1. work.stress.corporate.stress.related.disorders_456_600x450Większość pracowników zgodnie twierdzi, że jednym z najbardziej stresogennych czynników jest nawał pracy. Słynne ‚na wczoraj’ wzbudza w nas odrazę, lęk i w końcu permanentny strach. Odporność na stres wydaje się w tym przypadku niezbędna ale okazuje się, że nawet bardzo odporni na stres nie unikną lęku jeżeli zostaną przytłoczeni codziennymi obowiązkami. Wypełniony po brzegi terminarz, którego ostro pilnuje szef powoduje, że praca zaczyna być problemem. Ciągły stres przeszkadza, a wręcz uniemożliwia normalne funkcjonowanie, a co dopiero obowiązki. Czy jest na to jakaś rada? Eksperci proponują rozmowę z szefem/liderem w sprawie lepszej optymalizacji działań. Oczywiście zanim poprosicie szefa o spotkanie poleca się dokładnie przeanalizować swój grafik i zastanowić się czy dobrze dzielimy obowiązki bo może się okazać, że duża część winy leży w złej organizacji czasu pracy.
  2. Na drugim miejscu stresogennych czynników znalazł się… nerwowy klient. Panuje przekonanie, że ‚klient ma zawsze rację’ co jest często dewizą większości firm. Nie jest to błędne stwierdzenie jednak należy pamiętać, że nie każdego klienta da się zatrzymać! Są osoby, które i tak nie będą chciały ponownie skorzystać z naszych usług i należy im na to pozwolić. Zawsze pamiętamy o kulturze osobistej ale nic na siłę. Jeżeli nie radzicie sobie z emocjami idealnym wyjściem jest wizyta u psychologa. Z pewnością pomoże i pozwoli zredukować stres.

Źródło zdjęć: naturalanxietyrelief.net, keyword-suggestions.com