Dobry menadżer czyli jaki…?

Dobry menadżer to taki, który przede wszystkim jest autorytetem dla swoich podwładnych. Budowanie autorytetu powinno nastąpić już na samym początku kariery i idealnym sposobem jest wygłoszenie krótkiego ‚expose’. Wiecie już co powinno zawierać – informacje na ten temat znajdziecie tutaj w związku z czym dzisiaj postaram się wytłumaczyć dlaczego przemowa jest taka ważna.

Expose

  • Profesjonalne przemówienie nie powinno być długie. Zaleca się aby było to około pięć minut czyli tyle aby nie znudziło pracowników i aby każdy wyniósł z expose maksymalnie dużo.
  • Forma takiego expose może być różna; zazwyczaj są to przemowy jednak może być to forma pisemna czyli na przykład mail. Eksperci jednak nie polecają tej formy. Przemowa jest zdecydowanie lepsza, ponieważ wszyscy mogą zobaczyć i usłyszeć na żywo szefa w nowej roli.
  • Początkujący menadżerowie powinni także pamiętać, że przemowa powinna mieć charakter przekazu, a nie dyskusji. Jeżeli jakiekolwiek kwestie nie będą jasne, można poprosić o pytania na koniec expose.

Istotne cechy menadżera

  • Zaznaczenie swojej nowej roli w firmie jest niezwykle ważne. Wielu pracowników może wychodzić z założenia, że nic się nie zmieni, a nawet może być lepiej bo przecież ich szefem został kolega z biura obok. Taka przemowa i jasne komunikaty o nowych warunkach i panujących zasadach z pewnością pozytywnie wpłyną na nową hierarchię w firmie.
  • Cechą, którą powinien posiadać każdy menadżer jest umiejętność przyznania się do błędu. Niezależnie od stażu pracy, projektu, hierarchii czy innych elementów związanych z konkretną sytuacją dobry menadżer zawsze potrafi przyznać, że popełnił błąd lub czegoś nie dostrzegł! To pokaże pracownikom, że mają dobrego i mądrego szefa, który jest szczery co jeszcze pozytywniej wpłynie na jego autorytet.

Źródło zdjęć: firmaodkuchni.pl