Drukarka do firmy. Jaką wybrać?

Drukarka to jeden z elementów biura, który zawsze w nim znajdziemy. Przyznajmy – chyba nikt z nas nie zna biura gdzie nie ma choć jednej drukarki. Dzisiaj pomogę wam przybliżyć te urządzenia i pomóc w wyborze tego najlepszego dla was. Pierwsza sprawa to pytanie: jak często drukujemy? Jeśli okazyjnie i rzadko to nie trzeba nam wielkiego i drogiego kombajnu, który potrafi wszystko. Tutaj jeszcze należy wspomnieć o skanowaniu i faksowaniu jednak skupmy się na drukowaniu. Drukujemy mało ale sprzęt nam ma posłużyć na lata to warto wybrać atramentówkę z wymiennymi czterema pojemnikami na tusz. Czarny, niebieski, żółty i czerwony (black, cyan, yellow, magenta). Na pewno nam posłuży długo a do tego mamy możliwość precyzyjnej wymiany zużytych kolorów. Najczęściej w firmie wymienia się czarny i nic dziwnego skoro większość dokumentów jest drukowana jako czarno białe. Czarna kaseta z tuszem jest zwykle powiększona także powinna byś wystarczająco wydajna. Jednak jeśli drukujemy dużo i codziennie to pozostają nam jedynie drukarki laserowe. To czy będzie to drukarka kolorowa czy czarno biała to również należy przemyśleć przed zakupem. Jak już zostało wspomniane w większości biur drukujemy na czarno, jednak to zależy od preferencji i rodzaju działalności. Należy przemyśleć ten wybór gdyż aktualnie drukarki kolorowe laserowe nie należą do najtańszych na rynku. Możliwe, że bardziej opłacalne będzie posiadanie drukarki laserowej czarno białej i do tego drugiej drukarki atramentowej kolorowej. To często spotykane rozwiązanie w biurach. Jeśli zdecydujemy się na rodzaj drukarki zostaje nam wybór producenta sprzętu. Tutaj nie tylko liczy się cena zakupu ale przede wszystkim cena eksploatacji, czyli zakupu nowych tuszy lub tonera. To bardzo waŅne jeśli liczymy koszty. Druga bardzo ważna kwestia to gwarancja, zwykle producenci oferują nam dwuletnią gwarancję, często jednak istnieje możliwość rozszerzenia gwarancji od 3 do 5 lat za odpowiednią dopłatą lub poprzez rejestrację drukarki na stronie internetowej. Warto poszukać tych informacji lub popytać o nie sprzedawcę.