Efektywność w pracy, a PTH

Syndrom napięcia pourlopowego niestety dotyczy większości pracowników ale dobrą wiadomością jest to, że możemy sobie z nim radzić. W jaki sposób? Dzisiaj zapraszam wszystkich na kolejny już wpis o PTH :].

  • Tuż po powrocie do pracy dopada nas duży stres. Wszystko jest spowodowane nawałem pracy i obowiązków. W końcu wracamy po dłuższej przerwie. Jak zredukować stres? Zdecydowanie odradza się gorączkowego sprawdzania skrzynki mailowej i odpisywania na wszystkie maile po kolei. Lepszym sposobem będzie poglądowe sprawdzenie skrzynki dzięki czemu będziemy mieli świadomość co się działo w pracy pod naszą nieobecność. Równie dobrym sposobem będzie rozmowa z kolegą/koleżanką z działu, którzy wprowadzą nas w teraźniejszość firmy ;]. Następnym krokiem jest przygotowanie planu – czyli pogrupowanie rzeczy najpilniejszych od mniej pilnych czyli ustalamy listę priorytetów. Bardzo ważne jest abyście pamiętali, że efektywność pracownika po urlopie waha się od 40 do 80 procent w związku z czym nie warto narzucać sobie zbyt dużego tempa! Badania pokazują, że dopiero w trzecim tygodniu pracownik wraca na ‚wyżyny’ i osiąga swoje 110 procent efektywności :].
  • Praca po godzinach to częsty problem pracowników, którzy wracają po urlopie. Niestety nie jest to dobry sposób na szybki powrót do pracy. Jest jedna zasada o której warto pamiętać. Na około godzinę przed końcem pracy ustawiamy sobie alarm w telefonie. Wówczas będziemy wiedzieć, że została nam godzina na zamknięcie obecnych spraw. To bardzo pomoże i ułatwi pracę!

Źródło zdjęć: polskieradio.pl