Handel w XXI wieku

Byłem mały gdy moi rodzice wyjeżdżali na wchód by kupować tam dobra materialne, które później zamieniali na gotówkę w Polsce. W latach 80 i 90 w Polsce był na to prawdziwy boom. Ludzie jeździli tam masowo i brali wszystko co się tylko dało. Później z powodzeniem handlowali tym na różnego rodzaju bazarach lub po prostu na ulicach. Bardzo często towar schodził im od ręki. Aktualnie podróże zarobkowe w tamte rojony jak i inne rojony świata raczej już zanikają. Dzisiaj się jeździe na zachód do bogatych sąsiadów jak również za wielką wodę po to bym tam znaleźć etat lub pracować na czarno za dużo większe pieniądze. Te następnie są często częściowo przesyłane do polski a ludzie zostają w tych krajach na stałe lub na długie lata. Taka jest niestety smutna rzeczywistość. Ta smutna część dotyczy młodych ludzi, którzy wybywają poza nasz kraj za przysłowiowym chlebem. Z drugiej strony globalizm i rosnące w siłę korporacje zdobywają część naszej gospodarki monopolizując handel hurtowy. Trudno z tak dużymi graczami wygrać, gdyż nie dość że mają kapitał by go tutaj zainwestować dodatkowo bardzo dobrze znają się na tym co robią. Ich celem jest zysk, do dyspozycji mają nową technologię i tanich naszych pracowników. Niby tak działa rynek i kapitalizm na tym bazuje, ale jak stworzyć dla nich jakąkolwiek zdrową konkurencje, której ten system wymaga do zdrowe działania. A no właśnie, to już jest bardzo trudne – aczkolwiek nie niemożliwe.

handel-sprawyfirmowe-pl

W handlu, szczególnie hurtowym królują również trochę inne prawa niż w handlu detalicznym. Często to kupujący – duży kupujący, który to przebiera w ofertach, po zdecydowaniu się na jakiś produkt ustala i podaję cenę sprzedawcy za jaki oczekuje by go kupić. Oczywiście są to niesamowite ilości i jeśli tylko taka transakcja się opłaca i na jednym produkcie jest zarobek, który przekracza granice zysku to często sprzedawca się na to decyduję – właśnie z uwagi na ilość. To bardzo często praktyka w hurtowym handlu XXI wieku. Niedługo postaram się rozwinąć temat i napisać jakie polskie sieci sklepów stosują takie praktyki.