Ile godzin tygodniowo w pracy?

Czy Polacy są przepracowani? Ile godzin dziennie poświęcamy na pracę? Można nas zaliczyć do pracoholików? Dzisiaj postaram się odpowiedzieć na te pytania. Zrobiłem małą retrospekcję w internecie i znalazłem ciekawe dane. Okazuje się, że Polacy pracują dużo, a w porównaniu z innymi krajami Unii Europejskiej nawet bardzo dużo. Polacy pracują ponad 50 godzin tygodniowo dzięki czemu zajmujemy wysokie miejsce wśród innych krajów członkowskich Unii Europejskiej. Co w tej sytuacji uważam za najgorsze? Niestety zdecydowana większość polskich pracowników pracuje po… godzinach i nie mam tu na myśli odpłatnej pracy. Większość Polaków czuje obowiązek posiadania stałego kontaktu ze swoim szefem nawet po godzinach pracy. Praca ‚po pracy’ w domu to standard dla wielu Polaków. W jaki sposób utrzymujemy kontakt ze swoim szefem? Zazwyczaj jest to kontakt telefoniczny, rzadziej mailowy. Kolejnym istotnym problemem jest to, że pracownicy podają swój prywatny numer telefonu komórkowego. W sytuacji, kiedy szef prosi o numer telefonu w razie awaryjnej sytuacji często czujemy się zmuszeni i podajemy telefon. Powinniśmy jednak pamiętać, że prywatny numer telefonu może zostać użyty przez szefa wyłącznie w wyjątkowych okolicznościach. Jeżeli jednak kontakt telefoniczny jest niezbędny w miejscu gdzie pracujemy należy poprosić o telefon służbowy. Polska nie należy do państw gdzie pracodawcy szanują czas wolny swoich pracowników. Nie wiem czy wiecie ale w takim kraju jak np. Dania nawet nie do pomyślenia byłby fakt, żeby zadzwonić do pracownika po godzinach pracy. Niestety tej sytuacji są winni nie tylko pracodawcy. Pracownicy są mało asertywni ale miejmy nadzieję, że to będzie się zmieniać.

Źródło ikony wpisu: weblog.infopraca.pl