Jak być dobrym szefem cz.I

Tym razem chciałbym zaprosić was do przeczytania mojego krótkiego tekstu o tym jak być dobrym szefem :]. Ja mam dobrego, a nawet bardzo dobrego szefa ale sam także jestem szefem dla ludzi, którzy pracują pode mną. Nie wiem czy w ich opinii jestem dobrym przełożonym ale robię absolutnie wszystko aby tak było dlatego też staram się czytać maksymalnie dużo ciekawych i dobrych artykułów związanych z tą tematyką. No i właśnie w taki sposób znalazłem przyjemny tekst na jednej z angielskich stron w związku z czym postanowiłem podzielić się z wami tym czego się dowiedziałem. Będzie to siedemnaście punktów o tym jak być dobrym szefem.

1. Ufaj swoim pracownikom i pozwól im rozwiązywać problemy na swój własny sposób! Nie ma chyba nic gorszego niż niezadowolony szef, który wiecznie się wtrąca i poucza. Dobry szef ufa, że ludzie których zatrudnił są wystarczająco mądrzy i mają na tyle doświadczenia aby doskonale wykonać zadaną im pracę nawet jeżeli sami wykonalibyśmy to w totalnie inny sposób.

2. Luźna atmosfera w pracy to element niezbędny! Ludzie pracują z różnych powodów, a wynagrodzenie to zaledwie jeden z nich. Pracujemy aby nauczyć się czegoś nowego, poznać nowych ludzi, podrasować swoje umiejętności, rozwijać się, iść na przód ale także dlatego aby miło i dobrze spędzić czas. W końcu w pracy spędzamy często więcej czasu niż w domu! Szef, który zdaje sobie z tego sprawę wie, że dzięki dobrej i luźnej atmosferze w pracy jego pracownicy będą pracować lepiej – szybciej i efektywniej ;].

Kolejne punkty podam następnym razem. Zapraszam niedługo :].

Źródło ikony wpisu: thomholland.com