Jak być dobrym szefem cz.II

Dzisiaj będzie dalszy cykl porad pod tytułem „Jak być dobrym szefem”. Jak już wcześniej wspomniałem, znalazłem świetny, angielski artykuł na ten temat i postanowiłem go przetłumaczyć i podzielić się nim z wami. Póki co podałem dwa punktu więc dzisiaj zacznę od trzeciego :].

3. Dobry szef stara się „popychać” swojego pracownika ale wie, kiedy należy się wycofać! Pracownicy zazwyczaj lubią, kiedy daje się im wyzywania bo dzięki temu zdobywają doświadczenie i stale się rozwijają. Świetni szefowie powinni być jak najlepsi trenerzy. Wiedzą jak działać aby ich zespół odnosił sukcesy.

4. Każdy szef doskonale wie co to wysoka kultura osobista. Niektóre z powyższych czy poniższych rad wymagają dobrej intuicji inne z kolei wiedzy i doświadczenia. Niezależnie od tego czy jest to intuicja czy doświadczenie i wiedza, każdy szef musi wiedzieć jak się zachować. Proste słowa jak „dziękuję” czy „proszę” powinny na stałe zagościć w słowniku szefa. Szef, który nie używa takich zwrotów zwykle sprawia, że jego pracownicy czują się niedoceniani i pominięci! Posiadanie dobrych manier wzbudza szacunek u innych.

5. Pracowników należy traktować jak ludzi dorosłych! Czyli jeżeli pani „X” prosi swojego szefa o wolne czwartkowe popołudnie, prawdopodobnie ma ku temu dobry i rozsądny powód. Dobry szef traktuje swojego podwładnego jak osobę dorosłą i automatycznie oczekuje, że ten pracownik będzie się właśnie w taki sposób zachowywał. Takie zachowanie sprzyja wzajemnemu zrozumieniu i wyrażeniu szacunku.

Na kolejną część cyklu zapraszam już w 9 listopada.

Źródło ikony wpisu: st75.wordpress.com