Jak być dobrym szefem cz.IV

Mój ostatni post zakończyłem na punkcie ósmym dlatego teraz zaczynam od punktu dziewiątego. Dla osób, które trafiły to pierwszy raz już wyjaśniam o co chodzi. Postanowiłem stworzyć cykl postów, które mają charakter porad jak być idealnym szefem. Dzisiaj będzie już czwarta część więc gorąco zapraszam.

9. To szef tworzy swój zespół. Należy pamiętać, że firma, która odnosi sukcesy jest zasługą zgranego zespołu, który za tym sukcesem stoi. Dobry szef potrafi odpowiednio zarysować cel, który chcemy osiągnąć. Potrafi skutecznie motywować pracowników do pracy oraz jest liderem, który narysuje ścieżkę do obranego celu.

10. Jak mówi punkt dziewiąty dobry szef to lider zespołu. Należy pamiętać, że nie tworzymy firmy po to aby znaleźć sobie przyjaciół, a po to aby odnieść finansowy (i nie tylko) sukces na rynku pracy. Takie myślenie wymaga wizji, którą szef musi sprzedać i którą musi zarazić swoich podwładnych. To lider wyznacza trasę… !

11. Idealny szef uczy innych ale także się uczy się OD innych. Każdy dobry szef powinien uczyć swoich pracowników. Dotyczy to nie tylko umiejętności i kompetencji zawodowych ściśle związanych z branżą ale czasem także są to zwykłe lekcje życiowe. Szef pomaga swojemu pracownikowi, a dzięki temu zdarza się, że sam uczy się czegoś nowego od swojego pracownika.

12. Ten punkt jest kontynuacją myśli poprzedniego. Idealny szef słucha swojego zespołu. Kiepscy szefowie rzadko słuchają, a dobrzy zawsze. Możesz się nie godzić z opinią swojego podwładnego ale pracownik wie, że jesteś „fair” i mimo wszystko go wysłuchasz. Dzięki temu zawsze jest szansa, że pojawią się nowe możliwości i inne ciekawe rozwiązania.

Źródło ikony wpisu: