Jak sobie radzić z zazdrością w pracy?

Zazdrość to raczej negatywne uczucie – tym bardziej w pracy. Poznaliście już powody zazdrości (przeczytacie o tym tutaj), a dzisiaj napiszę o tym jak sobie z nią radzić.

Wyobraź sobie sytuację, że od roku harowałeś jak ‚wół’, żebyś dostał awans, a szef przyznaje go komuś innemu. Czujesz, że zostałeś oceniony niesprawiedliwe. Czujesz w sobie narastającą agresję i złość. To oznaki zazdrości. Jak sobie z nią radzić?

Zanim odpowiem na to pytanie jest jedna rzecz o której musicie pamiętać. Umniejszanie zasług innej osobie wcale nie sprawi, że twoje zostaną docenione. To, że tobie się nie udało nie oznacza, że masz prawo do tego aby oceniać innych. Najważniejsze aby skupić się na własnych celach i niech to będzie dla was dobrym motorem do działania.

Jak sobie radzić z zazdrością?

  • Przede wszystkim pamiętajcie o swoich… zaletach. To, że szef cię nie docenił nie oznacza, że nie masz zalet i jesteś złym pracownikiem. Być może ktoś zrobił równie dobry projekt i zaważył mały szczegół. Warto nadal ciężko i wytrwale pracować, a z pewnością szef to w końcu zauważy i doceni. Cierpliwość popłaca ;].
  • Kolejnym krokiem jaki może ci pomóc w walce z zazdrością jest rozwijanie swoich umiejętności. Eksperci radzą aby prosić o pomoc osoby, o które jesteśmy zazdrośni! Tym sposobem staramy się oswoić zazdrość, a tym samym uczymy się co możemy zrobić lepiej.
  • Jeszcze innym krokiem do walki z zazdrością jest rozmowa z szefem. Warto umówić się na konstruktywną rozmowę podczas której będziemy mogli przeanalizować swoje dotychczasowe osiągnięcia i zrealizowane plany. Jest szansa, że szef nie jest świadomy tego co zrealizowaliśmy i warto mu o tym przypomnieć!

Jak jeszcze radzić sobie z zazdrością? Tego dowiecie się już niebawem.

Źródło zdjęć: akademiazatrudnienia.pl