Jasne i sprecyzowany komunikaty kluczem do sukcesu!

Jak sobie radzić z firmowymi marudami, które narzekają na wszystko i wszystkich dookoła? Jest na to kilka prostych rad. Dzisiaj zapraszam na wpis gdzie dowiecie się co może zrobić lider zespołu, który stale zbiera ‚cięgi’ od swoich podwładnych.

Jest prosta zasada, którą wyznają eksperci. Nazywamy rzeczy po imieniu czyli nie ogólniki, a jasne i proste nazywanie problemów. Pozwólcie, że dam wam przykład.

Pani Kasia pracuje w dużym sklepie z artykułami papierniczymi. Jest dobrą i zaufaną pracownicą, która ma niezłe wyniki w pracy jednak ma jeden duży minus, który przysłania jej pozytywne cechy i osiągnięcia. Stale marudzi. Pan Andrzej, który jest liderem zespołu ma dość słuchania jej narzekania jednak i zgłasza się z tym problemem do szefa, który udziela mu dobrej rady. Pan Andrzej postanawia wykorzystać radę i organizuje spotkanie dla całego swojego zespołu. Na spotkaniu, omawiane są wyniki poszczególnych osób oraz pozytywne i silne strony firmy/zespołu. W końcu dochodzi do sytuacji, której spodziewał się pan Andrzej (a nawet na nią czekał). Pani Kasia zaczyna narzekać. Skarży się, że w firmie jest zła komunikacja. Lider pozwala jej się ‚wyżalić’ po czym zadaje konkretne pytania, które mają sprecyzować/zaadresować problem o którym mówi. Okazuje się, że kiedy do firmy przychodzi dostawa część z towarów nie zostaje wprowadzona do systemu… .

Jak sami widzicie, taki problem będzie można szybko rozwiązać, a dzięki temu pani Kasia nie będzie miała już na co narzekać. Eksperci radzą aby zawsze pytać w taki sposób, żeby uzyskać sprecyzowaną informację. Jak podkreślają, to zawsze działa.

Źródło zdjęć: portal.abczdrowie.pl