Nerwowy klient i despotyczny szef…

Jakie są powodu stresu w pracy? Dzisiaj kolejny wpis w tym temacie. W pierwszej części znajdziecie informacje na temat dwóch najbardziej stresogennych czynników w pracy oraz radę jak sobie z nimi radzić.

  1. pobranePoza nerwowym klientem i pracą ‚na wczoraj’ bardzo stresującym czynnikiem jest… despotyczny szef. Niestety nadal często zdarza się, że szefostwo wychodzi z założenia, że ‚wie lepiej’. Z takim szef nie pozostaje otwarty na dyskusję i nowe rozwiązania. Wszystkie jego decyzje są ostateczne i nie podlegają dyskusji. Może się zdarzyć, że rozmowa z szefem kończy się przykrymi uwagami co jeszcze bardziej potęguje sytuację stresującą. Jeżeli nie mamy do czynienia z prześladowaniem czy możemy starać się sobie radzić z takim szefem. W jaki sposób? Najlepiej aby powoli, stopniowo wprowadzać więcej asertywności w swoje życie. Eksperci nie radzą aby była to nagła i szybka zmiana, ponieważ szef despota raczej tego nie zrozumie i wasze nowe ‚ja’ odbierze jako atak i zacznie… walczyć, a przecież nie o to nam chodzi! Powoli w rozmowie staramy się wzmacniać swoją pewność siebie dzięki coraz bardziej asertywnym opiniom. Pamiętamy, że jako specjaliście w konkretnej dziedzinie możemy zgłaszać wszelkie obawy, zatem spokojnie i powoli ale do przodu.
  2. Konfliktowa atmosfera w miejscu pracy to kolejny stresogenny czynnik. W końcu w pracy spędzamy aż 1/3 życia więc jeżeli na co dzień mamy do czynienia z osobami, które się nie lubią i nie rozmawiają, sytuacja jest trudna. Co można zrobić w tej sytuacji? Zdecydowanie tutaj powinien wykazać się lider. W jego kompetencjach i interesie leży aby współpracownicy dobrze się dogadywali, ponieważ od atmosfery w pracy wiele zależy.

Źródło zdjęć: blog.civiliansguidetolawyers.com, thefrontpageonline.com