Nie ma to jak reklama, czyli jak skutecznie zareklamować firmę

Reklama to klucz do sukcesu. Bez tego nawet najlepiej funkcjonująca firma może nie utrzymać się na rynku. Dlatego jeśli prowadzisz własną działalność, lub zamierzasz ją otworzyć, zapraszam do lektury.

Reklama niestety oznacza koszty, ale myśląc długofalowo, warto zainwestować te pieniądze, by później czerpać z tego korzyści. Od tego, ile osób dowie się o naszej działalności w dużym stopniu zależy sukces naszej firmy. Dodatkowo, przy odrobinie kreatywności i dobrych pomysłach, te koszty można znacznie ograniczyć.

Podstawowym sposobem na reklamę są ulotki roznoszone po domach, lub wręczane ludziom na ulicy. Warto pamiętać, by były one przejrzyste i czytelne, by „zwykły śmiertelnik” zrozumiał, co one właściwie reklamują. Natłok niepotrzebnych informacji może spowodować efekt zupełnie odwrotny od zamierzonego, a nasza ulotka szybko wyląduje w koszu.

Jeśli posiadamy służbowy samochód, dobrym pomysłem jest oklejenie go reklamówkami firmy. Taka reklama z pewnością zostanie zauważona nie tylko wtedy, gdy jeździmy po mieście, ale także w czasie, kiedy auto jest zaparkowane, zwłaszcza, jeśli jest to ruchliwy punkt w centrum miasta, gdzie codziennie przewija się dużo osób. Warto zadbać o to, aby dobrze widoczne były istotne informacje, takie jak nazwa firmy, numer telefonu, czy adres strony internetowej.

Skoro mowa o Internecie, to także dobry i wciąż stosunkowo niedrogi sposób na reklamę. A absolutną koniecznością jest posiadanie wspomnianej strony internetowej. Dobrym pomysłem w dzisiejszych czasach jest także założenie tzw. fanpage’a na Facebooku. Dzięki temu popularnemu portalowi społecznościowemu możemy dotrzeć do większej liczby odbiorców.

Warto pomyśleć o reklamie w lokalnej gazecie, telewizji, bądź radiu. Dla mniejszych, nowo założonych firm ma ona jednak zasadniczą wadę – może okazać się zbyt droga. Tańszym rozwiązaniem może być wynajęcie powierzchni reklamowej (billboardy, banery) w ruchliwych punktach miasta, np. przy skrzyżowaniach. Istnieje duża szansa, że w czasie czekania na zielone światło kierowcy i przechodnie z pewnością ją dostrzegą.
reklama

Nie zapominajmy o reklamie bezpośredniej. Warto przygotować listę osób i firm, na dotarciu do których zależy nam najbardziej. Dzięki temu poczują się one docenione i wyróżnione. W tym przypadku najlepiej przedstawić taka ofertę osobiście. Jeśli nie jest to możliwe, z adresatem można skontaktować się telefonicznie, w ostateczności droga mailową.