„Odtruwamy” atmosferę w biurze…

Co zrobić aby wyeliminować narzekanie w twojej firmie? Jak już wiecie, stałe narzekanie działa destrukcyjnie i wprowadza negatywną atmosferę dlatego należy przeciwdziałać! Dzisiaj zapraszam wszystkich na drugi wpis jak sobie radzić z ‚profesjonalnymi’ malkontentami :].

Kiedy już wysłuchacie malkontenta możecie odetchnąć, że nareszcie skończył. Niestety może się zdarzyć, że szybko wróci i znowu będzie ‚zatruwał’ atmosferę w firmie. Co robić?

  • Oczywiście działamy i to zdecydowanie ;]! Przede wszystkim należy pamiętać, że z firmową marudą można wygrać – pozytywnymi argumentami. Zamiast stale doszukiwać się negatywnych stron każdej sytuacji i każdego pracownika, warto szukać i podkreślać te pozytywne. Jeżeli malkontent nie zrezygnuje z tego co umie robić najlepiej czyli narzekania 😉 to przynajmniej zostanie znacznie ‚osłabiony’! Każda jego kolejna próba będzie słabsza aż w końcu powinien odpuścić. Bardzo ważna w tym przypadku jest konsekwencja. Starajmy się być maksymalnie pozytywni!
  • Kto jest najbardziej narażony na narzekanie w pracy? Niestety osoby pośrodku czyli na przykład liderzy. Oni muszą wysłuchiwać narzekań podwładnych, którzy często mają słuszność ale także słuchają narzekania swoich przełożonych, którym nie podoba się efekt pracy zespołu lidera. Tak, liderzy mają ‚przechlapane’. Muszą pamiętać, że ich zachowanie zawsze powinni być w pełni profesjonalne, a do tego oczekuje się od nich tzw. ‚pocieszenia’. Tak, rozumiem, Tak, poprawimy to, Dobrze, postaram się zwrócić na to uwagę… itd. Zatem moi drodzy liderzy – życzę wytrwałości ;]!

Źródło zdjęć: martapisze.pl