Podwyżka?

Jak dostać podwyżkę? To jedno z najczęstszych pytań pracowników. Niestety rozmowa z szefem o podwyżce nie należy do łatwych i jak się okazuje wcale nie z winy szefa, a… pracownika! Dlaczego?

Można zaryzykować stwierdzeniem, że winni są sami sobie pracownicy i jest jeden główny powód. Problemem jest… brak rozpoczęcia rozmowy! Rozmowa o podwyżce nie należy do łatwych ale aby w ogóle myśleć o awansie musimy zrobić pierwszy krok i umówić się na spotkanie z szefem.

  • W każdej firmie raz w roku, jest spotkanie podsumowujące. Na takie spotkanie szef lub lider grupy zaprasza pracownika. Wbrew powszechnym opiniom, spotkanie nie powinno należeć do stresujących. Skupiamy się nie na błędach pracowników, a raczej ich zaletach. Szef chce się dowiedzieć czy pracownik jest zadowolony z obecnych warunków, czy chciałby coś zmienić, nad czymś popracować. Dowiaduje się także czegoś osobie. Lider podsumowuje dotychczasową pracę skupiając się na zaletach. Oczywiście jeżeli pracownik nie wypełnia swoich obowiązków, notorycznie się spóźnia czy nie spełnia innych wymagań, nie należy spodziewać się pozytywnej rozmowy! Myślę, że to jest oczywiste ale na szczęście takich pracowników jest bardzo mało ;].
  • Podczas rocznej rozmowy ustala się także wszelkie kwestie związane z zarobkami. Nawet jeżeli szef nie zacznie rozmowy o podwyżce, musisz to zrobić ty! Pamiętajcie, że jeżeli nie zapytacie i nie przedstawicie jasno swojego stanowiska, pracodawca może to wykorzystać. Z doświadczenia wiem, że tak robią dlatego pytajcie, pytajcie i jeszcze raz pytajcie :]. Powodzenia!

Źródło zdjęć: mojprzeworsk.pl