Poradnik stażysty – część druga

Dzisiaj miało miejsce już drugie zebranie ze stażystami w celu wprowadzenia ich w naszą firmę. Na poprzednim zebraniu, o którym pisałem kilka postów wcześniej skupiliśmy się na takim pojęciu jakim jest profesjonalizm. Profesjonalizm wszędzie i na każdym kroku. Tym razem w naszym poradniku odnotowaliśmy pojęcie wiedza. poradnik-czesc-drugaPracę udaje nam się zdobyć dzięki naszej wiedzy, którą udało nam się zdobyć w szkołach, na kursach i szkoleniach. Wiedzę nabywamy także dzięki doświadczeniu ale na początku kariery raczej trudno o doświadczenie dlatego trzeba skupić się na zdobytej wiedzy tzw. książkowej. Umiejętność wykorzystania i zastosowania wiedzy z podręczników to bardzo istotna i niezbędna cecha dzięki, której można się szybko rozwijać i awansować. W takim razie gdzie tkwi problem? Stażyści słusznie zauważyli, że nie każdy kto taką wiedzę posiada, potrafi ją zastosować. Na początku wiele osób ma z tym problem dlatego tak ważne jest aby starać się przypominać sobie poznane z książek i zajęć techniki, które możemy zastosować. Jest to zadanie celowe ponieważ dzięki temu stanie się to dla nas naturalne, a wręcz wejdzie w nawyk co bardzo usprawni naszą pracę. Pamiętać należy także aby wiedzę stale nabywać czyli najprościej mówiąc podglądać starszych stażem kolegów i koleżanki z pracy i czerpać z ich doświadczenia. W pracy trzeba mieć cały czas otwarty umysł. Co natomiast jeżeli idzie nam świetnie, a koleżance z działu obok nie za bardzo? Pomagajmy. Zawsze! Pomagając innym nie tylko skupiamy się na kimś. Podświadomie pracujemy także na swój własny sukces i rozwój. Utrwalamy sobie dzięki temu poznane techniki, punktujemy w oczach współpracowników, a może nawet i szefa. Te nasze rozważania zakończyły się nowym pojęciem, które zapisaliśmy w naszym poradniku, a które omówimy już za tydzień. Jakie pojęcie zostało odnotowane w poradniku? Współpraca.