Prawidłowa pozycja za biurkiem cz.II

images (1)Zapraszam wszystkich na kolejny wpis o tym jak dbać o kręgosłup w pozycji siedzącej → praca za biurkiem ;].

Pamiętaj o nawadnianiu organizmu co godzinę!

  • Tak i nie chodzi tu o szybką małą czarną czy mocną herbatę, a o szklankę niegazowanej wody. Kawa i herbata powodują, że odwadniasz organizmu. Nie wiem czy wiecie ale kręgosłup również musi być prawidłowo nawadniany. Aby prawidłowo nam służył musimy wiedzieć, że krążki międzykręgowe, które są swoistym rodzajem amortyzatorów między kręgami potrzebują wody. Odwodniony organizm sprzyja stanom zapalnym, także w tkankach miękkich wzdłuż kręgosłupa. Dodatkowo jeżeli należycie do maniaków kawy czy herbaty i nie potraficie o nich zapomnieć to przynajmniej pamiętajcie aby popijać je szklanką wody!

Ruch co 30 minut!

  • Postaraj się co pół godziny rozluźnić kręgosłup, który podczas pozycji siedzącej jest stale napięty. Jeżeli nie możesz wstać i zrobić sobie kilkuminutowej przerwy, przynajmniej porządnie się rozciągnij.

Pamiętaj aby trzymać głowę prosto!

  • Wysuwanie głowy do przodu i trzymanie jej w pozycji „żółwia” powoduje, że przysporzysz sobie dolegliwości bólowych oraz przeciążysz dolny odcinek kręgosłupa. W jaki sposób prawidłowo ustawić głowę? Broda musi być cofnięta, a środek monitora powinien znajdować się na wysokości linii wzroku.

Mięśnie przykręgosłupowe.

  • Dbanie o kręgosłup to wykonywanie ćwiczeń. Wszystko po to aby wzmocnić mięśnie przykręgosłupowe. Jeżeli nie masz czasu na ćwiczenia pamiętaj, że istnieje inny sposób ;]. Co godzinę w pozycji siedzącej napinaj pośladki na około 10 sekund lub łącz łopatki i wyciągaj szyję w górę.Dodatkowo chodząc pamiętaj o napinaniu mięśni brzucha! Wszystkie te zabiegi wzmocnią mięśnie, które otaczają kręgosłup.

Przy okazji zobaczcie, jakie partie kręgosłupa są najczęściej narażone na ból.

3021985-inline-i-1-sitting-up-straight

Źródło zdjęć: fastcompany.com, thetipz.net, breakingmuscle.com