Savoir vivre na Świątecznym spotkaniu firmowym…

63b0cd8e6d02fe-540-210-0-949-1666-649Dzisiaj temat,który spędza sen z powiek niektórym pracownikom ;]. Powoli zbliża się czas Świąt Bożego Narodzenia więc w zakładach pracy zaczyna się czas obchodzenia tzw. ‚Wigilii pracowych’. Nie każdy pracownik lubi tego typu okazje, ponieważ spotkanie przy większym stole z całą ekipą może być mało komfortowe. Firmy jak najbardziej starają się aby takie święta w pracy przebiegały w jak najprzyjemniejszej atmosferze ale wiadomo, że jak to bywa w pracy, nie każdy lubi się ze wszystkimi ;]. Dodatkowo stresujący może być fakt, że spotkamy się z kardą zarządzającą… . Jakie pytania pojawiają się w głowie zestresowanego pracownika najczęściej? Zdecydowanie będą to pytania o ubiór, przywitanie się i prowadzenie dialogu i… spożywanie alkoholu. Postaram się pomóc wam i odpowiem na nurtujące i kłopotliwe pytania.

  • W przypadku ubioru na spotkaniu świątecznym w pracy lub po pracy wszystko zależy od profilu firmy. Jeżeli pracujesz w młodym zespole gdzie nie obowiązuje tzw. dress code to raczej nie musisz ubierać się w garnitur czy garsonkę. Możesz jednak podkreślić spotkanie świąteczne odrobinę uroczystym strojem i zamiast bluzy włóż marynarkę, a zamiast koszulki ładną koszulę ;]. Twoje starania z pewnością nie zostaną wyśmiane, a Ty poczujesz się dobrze we własnej skórze.
  • W przypadku rozmów to poleca się raczej swobodne i luźne podejście. Pamiętaj, że skoro jesteś w teamie tzn., że cię tam chcą i cię doceniają! Staraj się być naturalny i uśmiechnięty.
  • W przypadku alkoholu panuje jedna zasada. Niezależnie od tego czy pijesz z przełożonym, właścicielem czy kolegą z biura – nie wolno ci się upić. Stan nietrzeźwości jest niewskazany chyba, że pracujesz w rodzinnej firmie ;].

Jeżeli masz jeszcze jakieś pytania i chciałabyś abym służył radą – pisz! Chętnie pomogę :].

Źródło zdjęć: eranova.pl, bankier.pl