Savoir vivre

Savoir vivre czyli dobre maniery. Dzisiejsze czasy zacierają granice dobrego smaku oraz tego co wypada, a co nie. Zmiany zachodzą w każdej dziedzinie, każdej branży i są coraz bardziej zauważalne. Podobnie jest z rozmową rekrutacyjną. Jak się zachować i co zrobić aby wypaść jak najlepiej?

Powiedzenie ‚jak cię widzą tak cię piszą’ wydaje się w tym przypadku idealne – dlaczego? W sytuacji, kiedy spotykamy się z osobą po raz pierwszy liczy się pierwsze wrażenie czyli dokładnie trzy pierwsze sekundy. Mało? Niekoniecznie ;]. Już podczas tych pierwszych trzech sekund przyszły pracodawca oceni ciebie przez twój wygląd. Naturalnie nie zapamięta każdego szczegółu i nie zwróci uwagi na każdy detal jednak z pewnością zdąży zobaczyć czy kandydat jest schludny, zadbany i profesjonalny. Co przemawia na korzyść aplikującego?

  • Fotolia_58030626_Subscription_Monthly_M-1406312530_317W przypadku mężczyzn garnitur lub tzw. ‚buisness casual’, a w przypadku kobiet garsonka lub także garnitur. Oczywiście dużo zależy od profilu firmy!
  • Niezależnie od ubioru zawsze należy być czystym i schludnym, a wiąże się to z wyprasowanym, świeżym ubraniem, czystymi butami, zadbanym ciałem, czystymi włosami ect. Wydaje się, że są to szczegóły jednak ponownie przypominam, że ‚jak cię widzą tak cię piszą’ ;]!
  • Kolejnym aspektem o którym należy pamiętać to punktualność. Myślę, że nie muszę rozwijać tego tematu.
  • Przywitanie – jak i kto podaje dłoń jako pierwszy? W tej sytuacji i zgodnie z zasadami etyki biznesowej to rekrutujący podaje nam dłoń i się przedstawia. Podajemy dłoń, lekko ją ściskamy i witamy się patrząc w oczy.

To na wstępie ;]. O kolejnych aspektach savoir vivre podczas rozmowy kwalifikacyjnej już niebawem.

Źródło zdjęć: theteflacademy.com