Copywriting

Ostatnio coraz bardziej popularnym zawodem staje się… copywriting. Co to takiego i czy warto zostać copywriterem?

Copywriting to nic innego jak pisanie tekstów czy sloganów reklamowych. Rodzaj i charakter tekstu zależy wyłącznie od zleceniodawcy i jego potrzeb. Mogą to być profesjonalne teksty na konkretne tematy lub też luźne teksty w wybranej dziedzinie. Długość tekstu jest również ustalana przez zleceniodawcę. Może być to bardzo krótki tekst ale i bardzo długi. Copywriter dostaje wytyczne, które go obowiązują podczas całego procesu twórczego. Oczywiście podstawową zasadą jest fakt, że musi być to autorski tekst i nie ma żadnego kopiowania z internetu czy książek i prasy! Obowiązują te same zasady jak w przypadku pisania prac dyplomowych ;].

Kto może zostać copywriterem?

  • Copywriterem może zostać każdy kto lubi pisać i ma lekkie pióro. W zależności od zlecenia i jego charakteru jest jedna cecha, która łączy wszystkich copywriterów – stylistycznie, ciekawie i zgodnie z zasadami ortografii i interpunkcji!

Jakie są stawki i czy jest to stała praca?

  • Niestety minusem pracy copywritera jest fakt, że bazuje ona na umowie o dzieło lub umowie zlecenie, a co za tym idzie nie obowiązują urlopy etc. Minusem tej sytuacji jest także fakt, że nie mamy pewności ile zleceń (i czy w ogóle) będziemy otrzymywać.
  • Plusem copywritingu jest fakt, że sam sobie jesteś szefem i jeżeli uda ci się wynegocjować dobre warunki to cieszysz się niezależnością i swobodą.
  • Stawki to niestety kolejny minus. Jak na razie na copywritingu nie zbijamy kokosów dlatego jest to idealna praca ‚dodatkowa’ ;].

Źródło zdjęć: wordsalad.com.au