Jak być dobrym szefem cz.V

Jak tak sobie patrzę na moje poprzednie wpisy to muszę stwierdzić, że całkiem spory ten mój nowy cykl porad o dobrym szefie. Jest już dwanaście punktów, a dzisiaj będzie kilka kolejnych i tym samym ostatnich. Osoby, które odwiedzają mojego bloga po raz pierwszy, odsyłam do poprzednich wpisów. Dzisiaj kontynuujemy i zaczynamy od punktu trzynastego :].

13. Dobry szef nigdy nie angażuje się w ploty i ploteczki w pracy! Porządny, godny zaufania i sprawiedliwy szef nigdy (no prawie ;] nigdy) nie plotkuje, nie nastawia jednego pracownika przeciwko drugiemu oraz nie przypisuje sobie czyjejś pracy i jej pozytywnych efektów. Dobry szef także nie ma swojego szpiega wśród pracowników, ponieważ sam bacznie obserwuje i analizuje swój zespół.

14. Dobry szef stara się aby jego pracownicy czuli się docenieni. Kiepskie miejsca pracy są zazwyczaj „apatyczne” w konsekwencji czego pracownicy czują się odłączeni od tego co robią ponieważ wychodzą z założenia, że to co robią i myślą nie ma większego znaczenia. Kontrastując, świetni liderzy starają się angażować swoich pracowników aby ci czuli się włączeni, ważni, szanowani i cenieni.

15. Realne i osiągalne cele. Każdy szef powinien wyznaczać tylko takie cele, które jesteśmy w stanie osiągnąć!

16. Konstruktywna krytyka i komplementy. Naprawdę dobry szef wie, że zarówno krytyka jak i pochwały są potrzebne aby statek dalej płynął z falą. Zbyt dużo komplementów czy zbyt częste wytykanie błędów może spowodować, że nasz statek zatonie… .

17. Inspiracja – dobry szef jest inspiracją dla swojego zespołu. Najlepsi przywódcy potrafią i pomagają pracownikom sobie pomóc.

No i tym ostatnim punktem zakończyłem mój cykl. Wydaje mi się, że są to naprawdę dobre rady, które warto sobie wziąć do serca – ja wziąłem :].

Źródło ikony wpisu: