Media społecznościowe wrogiem pracowników?

Media społecznościowe stają się coraz bardziej popularne – o ile to jeszcze możliwe ;]. Niestety coraz częściej niesie to za sobą minusy, a w szczególności, kiedy mamy do czynienia z osobami, które poszukują pracy. Aktywność w mediach społecznych takich jak: facebook, instagram, twitter czy ostatnio bardzo modny snapchat może negatywnie wpłynąć na decyzję rekrutera. Dlaczego?

Przyszły pracodawca chcąc pogłębić swoją wiedzę o kandydacie i zagląda do sieci. Bardzo często spotyka się z ogólnie dostępnym profilem gdzie można obejrzeć zdjęcia, przeczytać komentarze i sprawdzić udostępniane treści. Dzięki temu można zyskać dużą wiedzę o konkretnej osobie. Czy lubi imprezować co może wpłynąć na jakość pracy, czy dużo pije i tu ponownie ‚kłania się’ jakość pracy, ile ma znajomych czyli informacja czy faktycznie jest to osoba komunikatywna itp. itd. Zatem o czym należy pamiętać aby nie paść ‚ofiarą’ internetu?

  • Przede wszystkim pamiętamy aby ograniczyć ustawienia prywatności na profilu każdego portalu. Dotyczy to nie tylko publikowanych zdjęć ale także komentarzy czy udostępnianych postów. Poleca się ograniczyć prywatność do znajomych. Uwaga na opcję ‚znajomi znajomych bo może się okazać, że twój przyszły szef zna twojego kolegę czy koleżankę!
  • Następnie pamiętamy o tym aby to co publikujemy nie było kompromitujące. Zatem wystrzegamy się wulgaryzmów, radykalnych poglądów itp.
  • Pamiętamy również o sprawdzeniu galerii zdjęć. Wszystkie zdjęcia, które nas kompromitują powinny zostać usunięte, również z kont profilowych naszych znajomych dlatego warto uaktywnić opcję ‚oznaczania na zdjęciach swojej osoby’.

O czym jeszcze powinniście pamiętać? O tym już niebawem na blogu!

Źródło zdjęć: regiopraca.pl