Obsługa klienta. Czy to praca dla ciebie?

Większość stanowisk na obecnym rynku pracy dotyczy obsługi klienta. W zależności od branży wydaje się to stosunkowo proste. No bo jak można mieć problem z wymianą grzecznościowego dzień dobry i krótką rozmową na temat wybranego produktu? Sprawa jednak nie jest taka prosta. Wielu ludzi ma z tym duży problem. Obsługa klienta to część pracy, która wymaga stałego kontaktu z klientem. Bezkompromisowy uśmiech i wiedza na temat sprzedawanych produktów to warunki konieczne podczas obsługi klientów. Tak więc nie każdy będzie się nadawał na to stanowisko pracy. Musimy pamiętać, że praca z ludźmi powinna być pracą z wyboru. W końcu każdy chce być mile i pozytywnie obsłużony. Jeżeli ktoś woli spędzać czas w domu, nie udzielać się towarzysko to sygnały, że obsługa klienta nie będzie dobrym wyborem. Co jednak zrobić jeżeli nie mamy wyboru i jest to praca ‚z przymusu’? Możemy popracować sami w domu. Najprościej stanąć naprzeciwko lustra i rozmawiać ‚ze sobą’. Faktycznie może to dziwnie wyglądać ale trzeba pamiętać, że dzięki temu nauczymy się kontrolować swoją mimikę i łatwiej będzie nam nawiązać kontakt z potencjalnym klientem. Inną metodą jest wykonywanie krótkich telefonów do firm np. ze sprzętem AGD w celu uzyskania jak najwięcej informacji o danym produkcie. Możemy też wybrać się do sklepu osobiście. Taka obserwacja na pewno wiele nam pomoże i ułatwi wchodzenie w branżę obsługi klienta. Korzystajmy z doświadczenia innych jeżeli jeszcze nie mamy swojego. Co jednak jeżeli i to zawiedzie? Pamiętajcie, że zawsze możemy nauczyć się liczyć do stu… ;).