Prawidłowa pozycja za biurkiem cz.I

W ręce wpadł mi genialny artykuł o tym jak dbać o kręgosłup w pracy. Miałem okazję już o tym pisać jednak tym razem tekst będzie znacznie bardziej merytoryczny, ponieważ moją bazą wyjściową jest wiedza fizjoterapeuty, który wypowiedział się na łamach strony internetowej o której już wspomniałem. Praca siedząca jest pracą wygodną jednak ma bardzo negatywne skutki dla kręgosłupa.

Co robić, żeby zminimalizować szkody codziennego siedzenia za biurkiem?

posture.8Popraw pozycję siedzącą!

  • Nieprawidłowa pozycja na krześle wpływa na rozwój przewlekłych stanów zapalnych. Wchodząc w szczegóły chodzi o to, że występuje zbytnie rozciągnięcie więzadeł krótkich pomiędzy ostatnim kręgiem lędźwiowym, a kością krzyżową. Aby uniknąć nadmiernego rozciągania należy usiąść na całych pośladkach dociskając całe plecy do oparcia fotela czy krzesła. Jest szansa, że poczujesz nadmierne napięcie dlatego aby odciążyć lędźwie włóż dłoń pomiędzy krzesło, a odcinek lędźwiowy kręgosłupa. Trzymaj dłoń przez około 10 minut, a odciążysz odcinek lędźwiowy.
  • Zmęczony powyższą pozycją możesz ją zmienić na inną jednak niech to nie będzie pozycja zwisająca, która niekorzystnie wpłynie na kręgosłup! Inną poprawną pozycją będzie ta na ‚podwyższeniu’. Wystarczy, że usiądziesz pośladkami na skraju siedziska, jedną nogę schowasz pod fotelem/krzesłem, a drugą stabilnie oprzesz na podłodze. Pamiętaj, że siedząc w ten sposób łokcie muszą znajdować się na blacie biurka! Ta ‚podwyższona’ pozycja zmusi cię do trzymania prawidłowej postawy pleców, a także korzystnie wpłynie na napięcie mięśniowe. Jak tylko poczujesz, że nowa pozycja zaczęła cię męczyć, wróć do poprzedniej!

To nie wszystkie sposoby na to jak dbać o kręgosłup więc na kolejną porcję zapraszam już niebawem :].

Źródło zdjęć: soundonsound.com, refluxdefense.com