Syndrom napięcia pourlopowego – PTH

Wakacje powoli zmierzają ku końcowi, a w związku z tym większość z nas jest już po letnim urlopie. Miałem okazję pisać o tym dlaczego warto wziąć dłuższy urlop ale za to nie miałem okazji pisać o tym, jak się odnaleźć w pracy po powrocie! Temat niezwykle ciekawy i stan, który dotyczy większość zatrudnionych ;).

Spędziliście cudowny urlop i już za kilka dni czeka was powrót do pracy? Na samą myśl macie gęsią skórkę i zaczyna was boleć głowa? To całkowicie naturalne zachowanie i nie musisz się obawiać, że nagle przestaniesz lubić swoją pracę ;). Ciekawostką jest fakt, że ten dziwny stan ma swoją fachową nazwę! Post Holiday Blues lub Post Holiday Tension czyli w skrócie PTH to syndrom napięcia pourlopowego, który określili naukowcy! Syndrom napięcia pourlopowego może trwać nawet do dwóch tygodni od powrotu z wakacji i dotyczy niemalże wszystkich pracowników. W samej Wielkiej Brytanii PTH dotyka aż 79% mężczyzn oraz 74% kobiet!

  • Wiele zatrudnionych czeka na urlop jak na wybawienie. Stres, nadgodziny i chaos w biurze potrafi dać się we znaki. Wakacyjny urlop ma na celu odstresowanie. Relaksujemy się, zapominamy o trudach w pracy i przede wszystkim staramy się naładować baterie na powrót :). Wypoczęci, pełni entuzjazmu wracamy do domu i nagle okazuje się, że cała ta pozytywna energia wyparowała, jak tylko przekraczamy próg domu. W głowie pojawia się milion myśli i przede wszystkim ta jedna – jutro wracam do biura… !

Jak złagodzić ten stan? Co takiego można zrobić aby nie zwariować i zredukować stres? Już niebawem na blogu pojawi się tekst gdzie podzielę się z wami dobrymi radami, które pomogą wam przetrwać ten ‚trudny’ okres ;).

Źródło zdjęć: edulandia.pl